Wat wil je bereiken?
En waarom?

Vaak krijg ik de vraag voor een communicatiemiddel, een zg. oplossing (‘we willen een e-magazine’, ‘hiermee moeten we echt de media halen’ of ‘als we een serie video’s maken, bereiken we onze mensen beter’). Ik sta graag even stil, zodat we de ruimte krijgen om te beginnen bij het probleem. Waar loop je tegenaan? Wat wil je bereiken? En: waarom? Samen structureren we de vraag achter de vraag. En pas dan zoeken we communicatiemiddelen.

Integreer en verbind middelen, afdelingen en thema’s. En werk altijd vanuit de inhoud. Het gaat erom dat jouw boodschap jouw doelgroep bereikt. En heeft die doelgroep wel tijd om een e-magazine te lezen? Is jouw onderwerp wel geschikt voor de media? En heb je nagedacht over de distributie van die video’s? Kort gezegd: communicatie moet wel ergens op slaan. Ergens over gaan. Dan maak je het verschil.

En dan zijn de mogelijkheden eindeloos, in de inzet van middelen. Mijn expertise ligt op het gebied van externe communicatie, positionering (reputatie) en media.

Klanten vertellen

Zoek jij een scherpe communicatieadviseur die niet bang is om door te vragen?

Contact Marjon