Het is verleidelijk te beginnen bij het communicatiemiddel, bij de oplossing (‘we willen een e-magazine’, ‘hiermee moeten we echt de media halen’ of ‘als we een serie video’s maken, bereiken we onze mensen beter’). Ik sta graag eerst even stil, zodat we de ruimte krijgen om te beginnen bij het probleem. Waar loop je tegenaan? Wat wil je bereiken? En: waarom? Samen structureren we de vraag achter de vraag. En pas dan zoeken we communicatiemiddelen die daar het beste bij passen.
Wat wil je bereiken?
En waarom?
Ik geef een stem aan partijen of mensen die dat verdienen. Die echt iets te vertellen hebben. Dat kan via een mooi artikel, een strategisch positioneringstraject, aandacht in de media, etc. Kort gezegd: communicatie moet wel ergens op slaan. Ergens over gaan. Dan maak je het verschil. Als we middelen, afdelingen en thema’s kunnen verbinden, zijn de mogelijkheden eindeloos.
Klanten vertellen
NIP
“Marjon is een echte duizendpoot. Ze maakt zich de organisatie snel eigen, denkt kritisch mee over uiteenlopende (strategische en praktische) communicatievraagstukken en adviseert gevraagd en ongevraagd. Daarnaast steekt ze graag haar handen uit de mouwen om ervoor te zorgen dat alles goed en op tijd afkomt. Ze is een fijne sparringpartner en, ook niet onbelangrijk, een hele gezellige collega om mee samen te werken!
– Wendy van Rossum, communicatieadviseur bij het Nederlands Instituut van Psychologen (NIP)
Nationale Zorgreserve
“Marjon heeft de basis gelegd voor een hele succesvolle PR-strategie. Waar de NZR geen nieuwsmachine is, heeft zij voor ons een hele reeks mooie publicaties georganiseerd. Samenwerken met Marjon is echt een feest! Ze is een ontzettend fijne sparringspartner, heeft altijd een aanvullende invalshoek, is heel scherp, helpt als het kan en daagt uit. Ze gaat hard als het moet en kan ook in de vertraging (als het niet anders kan).”
– Susanne Eskens, manager communicatie bij de Nationale Zorgreserve
HIER
“Marjon is scherp en efficiënt en stelt zinvolle vragen om tot een goede persstrategie te komen. In ons geval sloot haar werkwijze naadloos aan bij de onze, pikte ze onze stijl snel op en kon ze daarom gemakkelijk onze organisatie vertegenwoordigen naar buiten toe. Last but not least is Marjon gezellig en leuk om mee samen te werken!”
– Eva van der Weiden, directeur HIER klimaatstichting
VGCt
“Dankzij heldere analyses en bruikbare adviezen van Marjon hebben we meer grip op de externe communicatie van de VGCt. We communiceren nu veel gerichter met bijvoorbeeld de praktijkondersteuners van de huisartsen. Ook voor communicatie met de media maken we graag gebruik van haar diensten. Marjon zegt wat ze doet en doet wat ze zegt. Een fijne partner om mee te werken.”
– Mariëtte Lammers, teamleider communicatie Vereniging voor Gedrags- en Cognitieve therapieën