Wat wil je bereiken?
En waarom?

Het is verleidelijk te beginnen bij het communicatiemiddel, bij de oplossing (‘we willen een e-magazine’, ‘hiermee moeten we echt de media halen’ of ‘als we een serie video’s maken, bereiken we onze mensen beter’). Ik sta graag eerst even stil, zodat we de ruimte krijgen om te beginnen bij het probleem. Waar loop je tegenaan? Wat wil je bereiken? En: waarom? Samen structureren we de vraag achter de vraag. En pas dan zoeken we communicatiemiddelen die daar het beste bij passen.

Ik geef een stem aan partijen of mensen die dat verdienen. Die echt iets te vertellen hebben. Dat kan via een mooi artikel, een strategisch positioneringstraject, aandacht in de media, etc. Kort gezegd: communicatie moet wel ergens op slaan. Ergens over gaan. Dan maak je het verschil. Als we middelen, afdelingen en thema’s kunnen verbinden, zijn de mogelijkheden eindeloos.

Klanten vertellen

Zoek jij een scherpe communicatieadviseur die niet bang is om door te vragen?

Contact Marjon